2014. április 24., csütörtök

Brokkolikrémleves


A zöldségkrémlevesek átmelengetik az ember szívét. Borongós, esős időben szinte mindig eszembe jut, hogy krémlevest készítsek. Szeretem benne a ropogós pirítóst is.

Amire szükségem lesz: 
a krémleveshez: 50 dkg brokkoli, 2 dl főzőtejszín, 10 dkg natúr krémsajt, 1 kiskanál étkezési keményítő, só, bors, szerecsendió, pici petrezselyem
a sajtos pirítóshoz: pár szelet kenyér, egy marék reszelt füstölt sajt

Így készítem:
A brokkolit kisebb rózsáira szedve pici vízben rövid idő alatt roppanósra párolom. A turmixgépbe teszem a brokkolit, egy-két evőkanályit a főzőlevéből, hozzáadom a főzőtejszínt, a krémsajtot, az étkezési keményítőt, majd sózom, borsozom. Pürésítem és lábosba visszaöntve egy kicsit felmelegítem. Fedő alatt hagyom tálalásig. A kenyereket kicsi háromszögekre vágom, megszórom a sajttal és sütőben megsütöm, mintha melegszendvics lenne. Tálaláskor a krémleves tetejére szórok reszelt sajtot, petrezselymet és pici sajtos pirítósokkal díszítem.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése