2017. december 16., szombat

Csokoládés karácsonyi ajándékok




Csokoládés karácsonyi ajándékok
Tavalyi ötletemhez, a Csokoládés Karácsonyhoz, mindenféle csokoládés apróságot gyűjtögettem össze és szeretet-ajándék csomagocskákat állítottam össze belőlük. A celofáncsomagokra csokiszínű selyemszalaggal kötöttem masnit. Mi kerülhet egy ilyen ajándékcsomagba? Pl. csokiillatú gyertya, csokoládés habfürdő, forró csokoládéhoz por (kapható fehér csokis is), különleges csokoládé vagy bonbon, csokilikőr. A Csokicsel cég elkészít mindenféle tárgyat csokiból, pl cérnát, gombot, csavarokat, smink készletet, pénztárcát.  (http://www.csokicsel.hu/)

Saját kezűleg pedig készíthetünk csokipizzát,  narancslikőrös csokigolyót vagy csokikanalat.
A csokipizza gőz felett olvasztott csokoládé sütőpapírra öntve kb félujjnyi vastagon. Mindenféle drazsét, gumicukrot szórhatunk rá:  én pl. kapucsínós francia drazsét tettem rájuk, majd éles késsel háromszögekre vágtam.
A narancslikőrös csokis kekszgolyóhoz 30 dkg jó minőségű étcsokoládét olvasztottam fel gőz felett, majd 4-5 evőkanál likőrrel és 1 dl tejszínnel elkevertem, 2 csipet fahéjat tettem hozzá és annyi darált keksszel összegyúrtam, hogy golyókká tudjam formálni. A golyókat maradék darált kekszbe forgattam.
A csokikanál forró csokihoz készült. Szép kanalakat vettem, 70 százalékos kakaótartalmú olvasztott étcsokiba mártottam és fehércsokival megszórtam. Ha a kanalat lévő csoki forró tejbe tesszük,  finom forró csokivá olvad.

Bármilyen jól csomagolható csokoládés süteményt is ajándékozhatunk így, pl csokis muffint, csokis kekszet vagy pl csokis brownie kockákat. A blogon szerepel pl cukormentes csokis brownie recept.






A Szamos Csokoládé Iskolájában csokitallért készíthetnek a gyerekek.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése